"In urma studiilor, aceasta dieta s-a dovedit eficienta in scaderea riscului aparitiei bolii Alzheimer la 53% din subiectii care au urmat-o strict si la 36% din subiectii care au aplicat-o orientativ, fiind redus ritmul declinului cognitiv printre pacientii in varsta", a declarat nutritionista.

Potrivit acesteia, dieta MIND este un hibrid intre dieta mediteraneana si dieta DASH (abordarea dietetica pentru stoparea hipertensiunii arteriale), ambele avand meritul de a reduce riscul cardiovascular (hipertensiunea, atacul de cord sau accidentul vascular), precum si al aparitiei dementei senile.

Alexandrescu a precizat ca dieta MIND are 15 componente alimentare cu impact asupra creierului - 10 categorii de alimente benefice si cinci nocive.

Cele 10 componente alimentare recomandate sunt: legumele verzi cu foi (spanac, salata verde, rucola, etc), legumele de sezon, oleaginoasele, leguminoase cu bob (fasole, naut, linte), fructele de padure, cerealele integrale, pestele, carnea de pasare si in cantitati limitate uleiul de masline si vinul.

Cele cinci categorii alimentare interzise sunt: carnea rosie, untul si margarina, branzeturile, produsele de patiserie si dulciurile, alimentele prajite si de tip fast food.

"Asadar, pentru a urma si pentru a beneficia de efectele programului alimentar MIND, o persoana ar trebui sa consume zilnic cel putin trei portii de cereale integrale, o salata din frunze verzi si una din alte legume de sezon, maximum 50 g oleaginoase (nuci, migdale, caju), macar la doua zile sa consume leguminoase tip fasole uscata, de doua ori pe saptamana peste, de doua ori pe saptamana carne de pasare si de trei ori pe saptamana fructe de padure, ele avand un important rol protector la nivel cerebral", a explicat nutritionistul.

Conform Lygiei Alexandrescu, cele cinci categorii de alimente cu efect negativ asupra functiei cognitive trebuie limitate la maximum o portie pe saptamana.