Alternative vegetariene pentru lapte
In cele mai multe dintre retetele favorite in care ai nevoie de lapte obisnuit il poti inlocui cu:

Lapte de soia. Este cel mai cunoscut dintre lactatele cu origine vegetala. Are o aroma usoara de nuca, este dens si cremos. Poate inlocui cu succes laptele cu 1,5% grasime din orice reteta, dar in ultima vreme a fost detronat in preferinte de laptele de migdale.

Lapte de migdale. Nu are un gust de migdale pronuntat, asa cum te-ai astepta, ci seamana foarte mult la gust cu laptele de vaca. Aroma de migdale este vaga, de aceea poate inlocui cu succes laptele obisnuit in orice reteta in raport de 1:1. Il poti consuma cu cereale la micul dejun, il poti pune in inghetate si creme.

Lapte din seminte de canepa. Este cremos si laudat pentru continutul sau de acizi grasi esentiali, dar si alte minerale si vitamina E. Il poti folosi in locul laptelui obisnuit in orice retete pentru ca nu are o aroma pronuntata.

Laptele de orez.
Este asemanator ca textura si gust cu laptele degresat. Este perfect in combinatie cu cereale, pentru smoothie-uri sau pentru a fi adagat in supe crema.

Laptele de cocos.
Are aroma si gust de cocos, mai ales daca alegi varianta in conserva. Il poti folosi in retete de prajituri si deserturi tinand cont ca va adauga si o aroma suplimentara.

Daca ai nevoie de smantana si vrei varianta vegetariana este suficient sa racesti o cutie de lapte de cocos, iar acesta se va intari la suprafata exact ca o smantana. Foloseste-o in raport de 1:1 in loc de smantana lichida favorita.

Lapte batut vegetarian. Este foarte simplu sa il prepari adaugand 1-2 lingurite suc de lamaie in 225ml lapte vegetarian ( lapte de soai sau lapte de orez). Lasa timp de 5 minute sa actioneze si vei avea preparatul dorit.

Alternative vegetariene pentru unt
Chiar si fata unt poti coace deserturi delicioase, prajituri sau biscuiti. Grasimea din unt poate fi inlocuita fara sa simti neaparat diferenta de gust.

Margarina. Poate fi folosita in raport de 1:1 in orice reteta in care ai nevoie de unt.

Ulei.
Alege ulei de floarea soarelui sau in cazul in care stii ca nu va schimba gustul preparatului poti folosi si ulei de masline. Pentru prajituri sau biscuiti foloseste 80ml ulei pentru fiecare 100g unt.

Piure de banane sau piure de mere. In retetele de briose sau blat pentru tort poti inlocui untul cu acestea. Textura preparatului va fi un pic schimbata, fiind mai dens. Daca in reteta este prevazuta o cantitate de 100g unt, o poti inlocui cu aproximativ 75-80g piure de banane.

Ulei de cocos. Este o varianta gustoasa pentru a inlocui untul in retete si actioneaza aproape la fel ca margarina, daca il ai in varianta solida. Pentru a-l folosi pune recipientul cu ulei de cocos la frigider timp de 15 minute pentru a se intari si adauga in reteta un praf de sare in plus, pentru mai mult gust.