Spanacul
"Spanacul este o planta din familia amarantaceelor si a fost cultivata pentru prima oara in Asia de sud-vest. Inca din copilarie am fost cu totii admiratori ai lui Popeye Marinarul si ne-am straduit sa mancam spanac doar ca sa fim la fel de puternici ca el. Si puterea acestui personaj de desen animat venea din cantitatea mare de fier pe care o contine spanacul. Intre noi fie vorba, in anii '30 s-a publicat o statistica eronata privind alimentele cele mai bogata in fier. Astfel, pentru spanac s-a raportat o cantitate de fier de 10 ori mai mare decat in realitate. Asta nu il face mai putin valoros din punct de vedere nutritiv. Spanacul contine fier, calciu, clorofila, beta-caroten (necesar pentru formarea vitaminei A), vitamina C, B6, sodiu si potasiu", sustine nutritionistul.

Sulful pe care-l contine spanacul ajuta la detoxifierea ficatului, iar vitamina A ajuta la imbunatatirea vederii pe timp de noapte, datorita continutului mare de compusi flavonoizi(13), spanacul fiind un aliment anticancerigen. Fiind bogat in calciu, fier, acid folic, vitamina E si K, spanacul este numit de francezi "matura stomacului".

"De asemenea el este bogat si-n acid oxalic, care ajuta la absorbtia calciului, prevenind formarea pietrelor la rinichi. Substantele fitochimice si clorofila pe care le contine spanacul au rol anticancerigen, de reglare hormonala si o compozitie apropiata de cea a sangelui uman. Spanacul este, asadar, un tonifiant excelent al intregului organism, insa in mod special pentru sange, ficat si colecist. Se poate consuma in salate sau ca sote si-n ciorbe de zarzavat", a aratat Lygia Alexandrescu.

Au fost produse extracte din spanac si in urma studiilor clinice asupra acestora s-a constatat ca ele ajuta la inhibarea dezvoltarii celulelor canceroase de la nivelul stomacului si pielii.

Spanacul se poate consuma proaspat sub forma de salata sau fiert, ca sote. Frunzele proaspete se mentin in frigider 7-8 zile iar in congelator - 6 luni.

Salata verde
"Salata verde sau laptuca este o planta care face parte din familia asteraceelor si a fost cultivata cu mii de ani in urma in zona bazinului mediteranean, fiind prezenta si in bucataria antica greaca sau egipteana. Exista mai multe soiuri de salata verde si de multe ori e dificil de ales tipul de salata cel mai bun. Ca si regula generala, cu cat culoarea frunzelor este mai inchisa, cu atat salata respectiva este mai bogata in fitoelemente. Din punct de vedere nutritiv, salata verde este apreciata pentru continutul ei caloric foarte redus (90% apa), in plus aduce un aport de acid folic, vitamina C, beta-caroten si potasiu si o substanta fitochimica numita lactucin, care are proprietati sedative", a spus nutritionistul.

Ca si beneficii aduse asupra sanatatii, salata verde ajuta ficatul, reduce riscul de boala cardiaca, cancer si combate insomnia.

Salata verde poate fi consumata proaspata (in cele mai multe cazuri si este cea mai recomandata forma de consum), dar si sub forma de supa de salata verde sau sote preparat la cuptor. In functie de soi, salata verde poate fi mentinuta proaspata in frigider intre 5 si 10 zile, timp in care exista riscul sa mai piarda din fitoelemente.

Stevia
"Stevia este o planta bogata in minerale esentiale sanatatii noastre: calciu, magneziu, fier si potasiu, dar si in vitamine hidrosolubile B si C. Se poate consuma in supa, ciorbe, ca piure sau pur si simplu ca ceai.”
Leurda este o planta cu frunze verzi, care miroase a usturoi (se mai numeste si usturoiul ursului sau usturoi salbatic pentru ca dupa hibernare ursul consuma multa leurda sa se intremeze) si care se foloseste si intern, si extern. Sub forma de salate sau suc proaspat este indicata in hipertensiune arteriala, ateroscleroza, diaree si constipatie. Se poate folosi insa si extern, local in reumatism, rani, eczeme, prurit etc", a adaugat nutritionistul.

Loboda
De asemenea, loboda este recunoscuta sub trei forme: rosie, galbena si verde si se poate consuma in salate, soteuri, suc proaspat sau in ciorbe. Bogata in vitaminele E si K, loboda este folosita intern ca adjuvant in tratarea chisturilor ovariene si mamare, in afectiuni dermatologice, in bronsite asmatiforme sau sub forma de cataplasme pentru dureri abdominale.

Urzicile
"Urzicile nu trebuie nici ele uitate, pentru ca sunt un tonifiant general extraordinar. Prin continutul lor bogat in aminoacizi esentiali, vitamine B (acid folic), C, A, E si K, calciu, fier si magneziu si in special clorofila, urzicile pot fi considerate atat aliment, cat si plante medicinale. Astfel, este cunoscuta folosirea urzicilor in afectiuni hematologice (combat anemia), afectiuni respiratorii (deschid caile respiratorii, reduc tusea si reduc si fluidifica mucusul bronho-pulmonar), combat constipatia prin stimularea digestiei, au actiune hipoglicemianta (scad glicemia) si actioneaza pozitiv in afectiunile dermale (eczeme, matreata)", a mai spus Alexandrescu.

Potrivit acesteia, in urma unui program alimentar bazat pe verdeturi de primavara, creste cantitatea de vitamine si minerale consumate, acestea ajutand la intarirea sistemului imunitar, mentinand oasele puternice. De asemenea, aceste verdeturi ajuta digestia si reduc greutatea corporala la normalitate.