Alice Andrusca s-a mutat in 2011 in Monaco pentru programul de Master “Luxury Retail Management” de la Universitatea Internationala din Monaco. Acolo l-a cunoscut pe Cezar Mihailescu, un alt tanar proaspat mutat din Romania, pentru un master in Comert Exterior in cadrul aceleiasi universitati. In timp, cei doi au devenit parteneri de viata si de afaceri. Au ramas in Franta, unde el avea un job in aviatie, si s-au stabilit in Nisa, unde au creat Aquarelle, o "cofetarie" colorata in care poti sa mananci cupcakes gatite chiar de Alice si poti savura ceaiuri de lux.

"Decizia de a incepe o afacere impreuna a venit oarecum natural. Avem interese comune, viziuni similare, asa ca lucrurile au venit de la sine. Eu ma ocup cam de tot ce tine de aspectul on-site al afacerii: de la gasirea partenerilor si promovare, pana la pregatirea cupcake-urilor si interactiunea cu clientii. Intrucat Cezar lucreaza in continuare, el ma ajuta pe partea de strategie, atat cat timpul ii permite. In orice caz, deciziile importante le discutam intotdeauna impreuna", ne-a povestit ea.

Birocratia din Franta, mai ceva ca-n Romania
Inceputul nu a fost deloc usor, dar Alice si Cezar nu s-au dat batuti usor: “Atunci cand ai o afacere niciodata nu e usor. Atunci cand afacerea este si intr-o tara straina, in care romanii nu sunt vazuti cu ochi chiar buni, misiunea devine si mai dificila. Iar Franta exceleaza la capitolul “bariere de intrare”, povesteste ea. “Cred ca cel mai greu totusi, ne-a fost la inceput: a durat 4 luni de zile pentru a putea obtine permisul de munca, necesar pentru deschiderea unei afaceri in Franta. Am terminat renovarile localului, aveam totul pregatit si cu toate astea nu am putut deschide datorita birocratiei. Ne-au « pierdut » dosarul de doua ori, am fost umiliti in nenumarate randuri de autoritatile franceze cand mergeam sa intrebam care este stadiul. Eram trimisi acasa de fiecare data, fara a ni se da macar vreo explicatie, dupa 3-4 ore de stat la coada, ZILE LA RAND. Am ajuns pana la angajarea unui avocat pentru a ne putea lupta cu sistemul. Din pacate nici acesta nu ne-a ajutat foarte mult. Lucrurile s-au rezolvat in mai putin de 24 de ore, dupa ce s-a adus vorba de judecata."

Un meniu delicieux
Francezii au prins rapid gustul cupcake-urilor. Meniul de la Aquarelle contine momentan 12 arome, pe care le gateste chiar Alice. Ea a urmat si niste cursuri de specializare in acest sens, pentru a-si cultiva pasiunea pentru gatit si pentru a se pregati pentru cei mai pretentiosi clienti. "In primavara anului 2013, cand deja lucrurile incepeau sa prinda forma, pe hartie, am decis sa particip in Paris la cursuri de decorare a prajiturilor, Wilton decorating classes. A fost o experienta ce si-a adus clar aportul si care mi-a adus idei noi pentru conceperea si decorarea dulciurilor pe care le vindem".

Cel mai mare succes, spune ea, il are pe cupcakeul Dynamite, ce are la baza ciocolata Nutella. "De asemenea, saptamanal avem cupcake-uri speciale cu diverse arome, folosind gustul altor dulciuri din industrie: de exemplu cupcake Ferrero Rocher, KitKat, Rafaello etc. In general, am observat ca oamenilor le place foarte mult atunci cand asociaza un brand deja existent cu prajiturile noastre, de la care nu te-ai  astepta sa aibe acelasi gust cu Snickers/Mars, etc"

Ceaiurile le sunt furnizate de una din cele mai recunoscute case de ceaiuri din Franta, cu o istorie ce porneste din anul 1919. "Casa regala din Monaco si Printul Charles al Angliei, adora aceasta marca de ceai, deci putem spune ca vizitatorii nostrii se pot simti precum printul, macar pentru cateva ore :) Aromele le-am ales impreuna cu ei. A fost o combinatie intre gusturile noastre si experienta lor in domeniu.”

“Start up of the year 2014”
Cu toate ca inceputul a fost unul greu, la mai putin de un an tot francezii au fost cei care au recompensat-o pentru afacerea pe care a reusit sa o puna pe picioare. Alice a castigat premiul “Start up of the year 2014” din partea comunitatii de business din Nisa: “Acest premiu ne ajuta in primul rand sa obtinem recunoastere in comunitatea business, sa avem vizibilitate crescuta, si nu ultimul rand ne-a confirmat faptul ca suntem pe drumul cel bun. La inceput am fost foarte surprinsi… nu neaparat de premiu, ci de faptul ca ni s-a intamplat tocmai noua. Eram oricum foarte mandri doar pentru ca fusesem nominalizati si ca ajunsesem in top 5. Cand esti tanar, esti de multe ori impacat cu ideea ca nu te vor alege pe tine. Iata ca de data asta nu a fost asa."

Oportunitatile de dezvoltare au inceput sa apara la mai putin de o saptamana, iar Alice are planuri mari de dezvoltare: “Principalul obiectiv pe care il avem pentru anul viitor este penetrarea pietei hoteliere din zona. Cafeneaua este pentru noi ca un fel de show-room pentru produsele noastre. Contractele si partenerii corporate sunt foarte importanti."

Contact:
16 Avenue Borriglione, Nica
www.aquarelle-cafe.com/fr

Facebook.com/AquarelleNice