In interiorul Parcului Olimpic, vor fi prezenti 800 de retaileri de produse alimentare. Cu toate acestea, singurele branduri care vor fi vazute de sportivi si turisti sunt cele ale partenerilor oficiali: McDonald's, Coca-Cola, Heineken si Cadbury.

Organizatorii spun ca decizia de a interzice vanzarea cartofilor prajiti si in alte locatii nu le apartine, acest lucru fiind cerut de McDonald's in baza contractului de sponsorizare a competitiei (contractul dintre ei si C.I.O. este valabil pana in 2020). Exista insa si o exceptie de la regula in cazul vanzarii cartofilor alaturi de peste.

Daca sportivii nu vor fi extrem de afectati de acesta decizie, nu putem spune acelasi lucru si despre turisti. Conform estimarilor, 10% din mancarea consumata in timpul competitiei va proveni de la McDonald's. Cu alte cuvinte, aproape 90% dintre cei prezenti vor trebui sa reziste aproape 3 saptamani fara cartofi prajiti. Destul de bine daca i-am intreba pe nutritionisti, ceva mai putin bine daca ii intrebam pe fanii cartofilor.

Cu toata controversa creata in jurul produselor alimentare, organizatorii declara ca vor incerca sa tranforme parcul olimpic intr-un festival culinar:

„Chiar daca sportul va fi principala atractie, experienta olimpica a fiecaruia dintre noi este influentata de mai multi factori. Mancarea si bautura sunt, cu siguranta, cele mai importante”.