Ceea ce promit este sa se ghideze dupa dorintele clientilor care cauta sa manance cu placere, sanatos si ieftin. Viitorul aspect al bucatariei franceze a fost prezentat la New York, la inceputul lunii iulie intr-un eveniment dedicat tendintelor in industria culinara. Curios sa vezi ce vei gasi pe viitor daca ajungi la Paris? Uite ce ti se pregateste.

Fast Food in stil frantuzesc

Una din consecintele globalizarii este raspandirea fast-foodului. Chiar si Franta a fost atinsa de acest tip de mancare, iar francezii, candva amatori de mese luate in tihna, consuma frecvent produse pregatite rapid. Lanturile de restaurante fast-food creeaza rutina si omoara creativitatea cred expertii culinari, dar Franta a reusit sa fie altfel decat celelalte tari. De exemplu, McBaguette este un fel de mancare pe care il gasesti numai in restaurantele McDonald’s din Franta, o semnatura pentru meniurile dedicate francezilor. Ceea ce face Franta unica este felul in care reinventeaza si reinterpreteaza feluri de mancare obisnuite, prin retete si design propriu pentru a oferi mai multe optiuni clientilor.

Fast-Food made in France

Se stie ca francezii sunt patrioti si duc patriotismul uneori la extrem. Reinventarea meniurilor fast-food dupa pretentiile frantuzesti ale clientilor, este doar o dovada de patriotism. Pe langa asta, Franta are grija sa promoveze si sa sustina lanturile de fast-food autohtone, precum Cojean and Courte Paille.

Clientii isi doresc mancare ieftina, dar buna si de aceea fast-food-ul a imbracat haine gourmet. In plus marile restaurante cu stele Michelin, au prins si ele ideea si localuri precum Le Bristol Hotel, Le Meurice, sau Mama Shelter, se concentreaza asupra crearii unor meniuri cu gustari accesibile, precum pizza sau sandvisuri.

Mancarea ajunge in mijlocul oamenilor

Restaurantele ambulante, mai exact niste mari camioane care duc pe strada mancare buna pregatita de restaurante, sunt obisnuite pe strazile din Statele Unite, dar ideea a prins, se pare, si in Franta si sunt tot mai dese aparitiile lor si aici. Este cel mai simplu mod pentru restaurante si bucatari sa se faca cunoscuti, sa isi formeze un nume si sa isi prezinte conceptul culinar fara sa aiba neaparat un local stabil.

Le Camion Qui Fume, este unul dintre cele mai populare branduri de mancare carata si vanduta dintr-un camion pe strazile Parisului si se spune ca are cei mai buni burgeri din capitala Frantei. In timp ce un alt nume, Cantine California, vinde tacos, burritos, burgeri si clatite.

Mese sanatoase cu familia si prietenii

Francezii pretuiesc mesele cu cei dragi si mai nou au un nou concept pentru ele. “Bien Manger” sau sa mananci bine in familie nu inseamna mese copioase, ci mese din ingrediente bune, crescute natural, fara a dauna mediului inconjurator.

“Bien manger” este un concept construit pe ritualurile de masa traditionale. 80% dintre francezi iau masa in compania unei alte persoane, iar in zonele rurale, 85% dintre angajati se intorc acasa la amiaza, pentru a lua pranzul cu familia.

O masa este un ritual special pentru francezi, iar pranzul are o insemnatate aparte pentru ca este una din mesele zilei pe care, in continuare, multi tin sa o manace in tihna.