“Ce ma enerveaza este cand oamenii fotografiaza si posteaza in timp real pe Instagram. Mancarea se raceste in timp ce ei incearca sa gaseasca cel mai bun efect si cea mai buna descriere pentru poza", spune Benedict Reade, fost bucatar de la Nordic Food Lab din Copenhaga, pentru Business Insider.

Iata ce zic si chefii din restaurantele din Bucuresti despre obiceiul clientilor de a fotografia mancarea:

Paul Oppenkamp, restaurant The Artist
"Apreciez dorinta de a imortaliza un preparat care impresioneaza atat de mult incat clientul vrea neaparat sa aiba o fortografie cu acesta. Insa sunt si dezavantaje: macarea servita calda risca sa se raceasca sau un desert cu inghetata risca sa se topeasca, iar fotografiile cu un dispozitiv cu blitz pot deranja pe cei din jur.  Exista si riscul ca poza sa nu iasa foarte bine sau preparatul sa fie imortalizat dupa ce a fost degustat, iar preparatul sa nu mai aiba aceeasi prezentare."

Nicolae Lica, executive-chef la JW Marriott Bucharest Grand Hotel
"Eu insist sa cred ca oaspetii fac poze farfuriei pe care o primesc pentru ca le place cum arata. Eu cel putin asa fac. Se poate spune ca sunt de moda veche, dar eu sunt de parere ca relatia pe care o ai cu preparatul ce iti este servit este una personala si intima, nu sociala. Ceea ce inseamna ca ii faci poza daca declanseaza acel ceva in tine, daca iti doresti sa pastrezi o amintire – alta decat cea a papilelor gustative- de la intalnirea cu preparatul respectiv."

Joseph Hadad, restaurant Joseph
"Noi, oamenii, functionam foarte mult vizual. Este simtul care are primul impact asupra noastra, atunci cand ne place o persoana, un fel de mancare, un loc. Omul simte mereu nevoia sa imortalizeze momentele frumoase din viata. Sa ne amintim de o masa buna, sa aratam mai departe si altora, sa incercam si noi acasa. Din pacate insa, in cazul creatiilor mele culinare, o fotografie facuta cu telefonul nu va scoate in evidenta povestea si detaliile ce tin de culori, dezavantajand creatorul. "

Vezi mai multe opinii ale chefilor din Bucuresti aici.