Sosul de tomate

Daca vrei sa dormi bine, fereste-te de pastele cu sos de rosii la cina. Sosul de tomate poate cauza arsuri pentru persoanele care sufera  de reflux gastroesofagian. De asemenea, contine un aminoacid numit tiramina. Acesta stimuleaza creierul sa elibereze mai multa noradrenalina, care creste activitatea cerebrala si afecteaza somnul.

 

Ciocolata

Ciocolata contine in mod natural cofeina, care poate fi problematica pentru cei care nu o consuma in mod constant. Ciocolata contine si un compus numit teobromina, stimulent care sporeste bataile inimii si ingreuneaza somnul. Daca vrei totusi sa mananci ceva dulce inainte de somn, incearca ciocolata alba.

 

Alcoolul

Desi alcoolul poate juca un rol de “sedativ” si te poate ajuta sa adormi, are un impact negativ asupra calitatii somnului. In plus, nimanui nu ii place sa se trezeasca mahmur, nu-i asa?

 

Friptura

Din cand in cand, ne putem rasfata cu o friptura la cina, dar nu si cand vrem sa avem parte de un somn linistit. Cercetatorii au demonstrat ca alimentele bogate in grasimi saturate (cum ar fi fripturile) pot afecta somnul. Ele sunt mai greu de digerat si pot cauza indigestii, care duc implicit si la tulburari ale somnului.

 

Mancarea picanta

La fel ca in cazul sosului de tomate, alimentele picante pot cauza arsuri in cazul persoanelor care sufera de reflux gastroesofagian. De asemenea, s-a demonstrat ca daca mananci mai putina sare in timpul zilei, te vei duce mai putin la baie in timpul noptii.

 

Bauturile acidulate

S-a demonstrat ca consumul constant de sucuri (care contin cofeina si zahar) duce la un somn mai scurt. De cealalta parte, un pahar de suc natural de ananas poate ajuta la prevenirea insomniei.

 

Apa

Este in regula daca bem un pahar cu apa inainte de somn. Dar cu cat bem mai multe, cu atat vom merge mai des la baie in timpul noptii, ceea ce inseamna ca somnul va fi afectat. Pe de alta parte, iti recomandam consumul de fructe bogate in apa, precum kiwi (este 60% apa si o sursa buna de serotonina, care induce somnul).