Ti-ai schimbat in vreun fel alimentatia de cand ai aflat ca esti insarcinata?

Nu, din contra. Am incercat sa aduc tot mai multe ingrediente naturale "interzise" gravidelor si comparat cu alte viitoare mamici care au carente majore nutritionale si care se confrunta cu starile specifice insarcinatelor, eu ma bucur de o forma maxima de energie, putere si o sarcina mai mult decat minunata. Nu m-am ingrasat si s-a adaugat in plus doar greutatea bebelusului, lichidului amniotic si a placetei, am pielea si tenul ferm, nu ma plang de carente nutritionale de nici un fel, de retentie de apa, de constipatie, de hemoroizi, de dureri de spate insurportabile si stari hormonale schimbatoare. Intr-adevar toate suntem diferite, insa in familia mea, toate femeile, de la bunica, mama si surori, toate au avut sarcini apasatoare si cu toate simptomele specifice la care s-au adaugat si kilograme in plus luate foarte rapid. 

Pe ce alimente si mancaruri te bazezi ca sa fii in forma maxima?

Forma maxima este data de un echilibru nu doar in alimentatie ci in tot ce tine de trup, minte si suflet. Consider ca linistea sufleteasca si starea pozitiva este pe primul loc, urmate de restul, iar in privinta alimentatiei, incerc sa am un echilibru in toate si sa aduc in alimentatia saptamana pe cele pe care le consider superalimente vitale cu scopul de a evita tot ce inseamna vitamine si minerale sintetice care de multe ori nu se absorb, chiar daca insarcinatele le iau cu pumnul. 

Pe timp de iarna in special vlastarii verzi, plantute mici extrem de bogate nutritional care sunt de 30 de ori mai puternice nutritional decat plantele mature din legume si floarea soarelui, care imi aduc in alimentatie o doza sigura de proteine, minerale si vitamine atat de pretioase in sarcina precum calciu, magneziu, fier, siliciu, acid folic etc., pe langa acestea imi plac mult alte surse de minerale cum ar fi migdalele si susanul - surse de calciu si magneziu, algele marine (chlorella si spirulina) pe care le-am luat de la inceputul sarcinii si inca le iau zilnic - de asemenea surse maxime de proteine si minerale complexe, capsulele de ulei de canepa, pentru omega 3-6-9, atat de necesare in sarcina, plus multe altele insa nu vreau sa uit de cele mai pretioase pentru mine si, anume semintele de chia care sunt niste bombe nutritionale atat de recomandate in sarcina si alaptare despre care stim ca:

  • Contin de 5 ori mai mult calciu decat laptele (plus boron care ajuta calciul sa se transfere in oase).
  • Contin de 3 ori mai multi antioxidanti decat afinele.
  • Contin de 3 ori mai mult fier decat spanacul.
  • Contin de 3 ori mai multa fibra decat ovazul.
  • Contin de 2 ori mai multe proteine decat orice fel de fasole, samanta sau cereala. Sunt o sursa complexa de proteine, avand TOTI amino-acizii esentiali care sunt prezenti intr-o forma extrem de usor de digerat.
  • Contin de 2 ori mai mult potasiu decat bananele.
  • Contin mai multa omega 3 decat semintele de in. 
  • Pe langa toate acestea sunt o sursa excelenta de energie, in special pentru atleti iar o cantitate mica ofera satietate.
  • Ajuta corpul sa elimine kilogramele in plus si taie pofta de mancare.
  • Ajuta corpul sa isi sustina si sa isi reconstruiasca muschii in timpul exercitiului fizic, in timpul sarcinii dar si dupa nastere, dearece ajuta la regenerarea membranei.
  • Cresc lactatia si este o sursa compacta de nutrienti pentru copii de orice varsta.
  • Consumul de seminte de chia ajuta la echilibrarea zaharului din sange. In perioada sarcinii asta este una dintre problemele ridicate de medic, fiindca femeile tind sa manance multe patiserii si preparate nesanatoase dulci si tind sa aiba mai mult zahar in sange decat normal, fiind predispuse la diabet. 

Ce sfaturi de alimentatie le-ai da femeilor insarcinate?

As poposi la intrebarea asta cel mai mult, insa ma voi limita la cateva raspunsuri. In primul rand sa aiba incredere mai mare in sursele de minerale, vitamine si proteine din natura si sa le consume fara probleme fiindca doar acestea se absorb asa cum trebuie si pot fi folosite de catre corp si bebe, pe cand cele sintetice, de sinteza de multe ori nu se absorb si chiar ne dorim sa evitam mai ales acum carentele nutritionale. 

Pe parcursul sarcinii mele, am urmarit si am ajuns la concluzia ca marea majoritate a tot ce inseamna ingrediente si remedii naturale nu sunt recomandate in cazul femeilor insarcinate, insa sunt recomandate foarte multe cele care nu au ce cauta in alimentatia unei viitoare mamici. Eu spun ca mai bine ne-am teme de elementele despre care stim cu adevarat ca fac rau mamei si bebelusului, cum ar fi multe greseli din alimentatie printre care dozele mari de zahar procesat sub diferite forme pe care viitoarea mamica il accepta atat de usor in alimentatia ei, cafeaua, ceaiul negru si verde, alcoolul, tutunul si aici se include si fumatul pasiv, alaturi de colegi de servici sau in restaurante, gandirea pozitiva si frica de momentul nasterii care trebuie rezolvata intr-un fel, fiindca se va intoarce intr-o doza concentrata fix in momentul in care trebuie sa nasca copilul si va face din acel moment, cel mai de groaza moment din viata ei, asa cum este prezentat in mass-media plus multe altele. Insa referitor la frici si infrangerea acestora, fiindca aici nu este momentul sa discutam prea mult, va invit sa cititi postarea mea pe acest subiect care sunt convinsa ca va ajuta multe mamici, asa cum deja o face. 

Ce mananci la micul dejun?

Daca tot laudam semintele de chia, cred ca as alege intr-o dimineata o budinca delicioasa de chia :)