Seductie cu atitudine

Niciun alt brand de sampanie nu a reusit sa tina mai bine pasul cu moda feminina asa cum a facut-o casa Piper-Heidsieck. In 2009 se asocia cu faimosul brand de pantofi Christian Louboutin pentru o aparitie excentrica pe piata. O editie limitata numita Le Rituel. Pachetul continea o sticla din cea mai buna sampanie si un pahar de cristal in forma de pantof desenat de celebrul designer – ca un omagiu pentru moda anilor 1880 cand era o obisnuita sa bei sampanie din condurul unei femei. Pantoful cu toc cui si sticla de sampanie purtau culorile emblematice ale celor doua nume: rosu si negru.

Era momentul de seductie maxima pe care sampania Piper-Heidsieck o lansase cu mai bine de un deceniu in urma cand a inceput colaborarea cu mari creatori de moda. In 1999 era prima sampanie imbracata de un designer. Jean Paul Gaultier a acceptat propunerea si a creat cea mai sexy si provocatoare sticla pentru bautura rafinata – cuvee speciale.

Un corset inspirat de Moulin Rouge din piele rosie legat siret cu o fasie de piele neagra. A fost inceputul unei frumoase colaborari care a adus pe piata sticle de sampanie in editie limitata cum a fost si cea din 2011 numita Black Cancan, inspirata din sex appeal-ul fantuzoaicelor. Editia de colectie a sampaniei Brut Cuvee venea imbracata intr-o plasa neagra, decorate cu cristale negre taiate in forma de diamant, la pachet cu doua pahare de cristal. Ca sa o cumperi iti trebuie cam aceeasi bani pe care i-ai da pentru o poseta de frima – in jur de 500 de euro.

Aparitii memorabile

Sticlele celor de la Piper-Heidsieck ar fi meritat aplauze la scena deschisa si blituri de fotografi la fel ca manechinele de pe podium. Aparitiile editiilor de colectie au fost intotdeauna memorabile, cu acel ceva care sa le lase in istorie. In 1965 aceeasi firma crea cea mai mare sticla de sampanie din lume de 1.82 m, adica inaltimea actorului Rex Harrison pentru a celebra Oscarul primit de acesta. Era echivalentul a 64 de sticle obinuite de sampanie si nu mai exista pentru ca actorul a baut-o cu prietenii la petrecerea extravaganta ce a urmat dupa ceremonie.

In 1985, la 200 de ani de la infintarea brandului, casa Piper-Heidsieck ii cerea bijutierului parizian Van Cleef & Arpels sa redeseneze faimoasa Cuvée Rare – sticla creata de Fabergé cu un secol inainte. In 2000 punea in vanzare sticle mici de sampanie, de 250 ml pe care sa le poti sorbi cu paiul, iar in 2004 lansa Piper-Heidsieck Piscine, reinventand felul in care savuram sampania cu gheata.

In 2007 era lansata o alta editie inedita in colaborarea cu designerii olandezi Vicktor & Rolf care au desenat o lume cu susul in jos pentru aceeasi marca de sampanie: o stilca, un pahar si o frapiera puse invers pentru a celebra extravaganta.

Sampanie pe masura clientilor sofisticati

Piper-Heidsieck nu sunt singurii care si-au redefinit stilul in conformitate cu schimbarile modei. Pentru ca luxoasa sampanie a devenit de-a lungul anilor accesibila pentru mase, cei de la Perrier-Jouet au cautat sa o transforme din nou intr-o bautura exclusivista. In 2008 au lansat sampania pe masura clientului, croita chiar de catre cel care o cumpara. "Cuvee Belle Epoque By & For" era, pe scurt, definitia gustului perfect.

Nu oricine o poate comanda. O singura sticla costa in jur de 50.000 de euro si au existat doar 12 sticle disponibile pentru bautura personalizata. De ce personalizata? Pentru ca inainte sa o primesti maestrul care se ocupa de cramele casei, Herve Deschamps, avea grija sa afle dorintele clientului dupa ce oferea spre degustare cateva pahare de sampanie buna. Iar cea mai buna sampanie a venit la pachet cu o bijuterie pe masura creata de aceeasi casa de bijutieri Van Cleef & Arpels: o brosa anemona din aur alb cu diamante si safire galbene.